Hämtar information

Hur går det till när man fått en skada?

Vi gör det enkelt för dig när du har råkat ut för en skada. I de flesta fall behöver du bara kontakta oss en gång. Vi sköter resten.

vid-skada-1

1. Anmäl skadan

Anmäl skadan på webben, i appen, kontakta närmaste Volvoverkstad eller ring oss.

vid-skada-2

2. Du får besked

Vi eller verkstaden lämnar besked. Oftast får du veta detta inom ett par timmar

vid-skada-3

3. Bilen repareras

Volvo anvisningar.

vid-skada-4

4. Du hämtar bilen

Verkstaden kontaktar dig när bilen är klar att hämtas.

vid-skada-5

5. Betala

Du betalar eventuell självrisk till verkstaden. Sedan är det klart!

Övriga frågor

Här hittar du svaren på övriga frågor som är relaterade till bilförsäkringen.

Vad ska jag göra när bilen är såld?

När Transportstyrelsen har registrerat ägarbytet hos sig, skickar de ett meddelande om det till oss. Vi tar bort försäkringen från det datum de registrerat som ägarbytesdag och skickar en bekräftelse till dig om att försäkringen är avslutad. Om det finns pengar kvar som ska betalas ut till dig står det i bekräftelsen. Ring då till oss så att vi kan ordna återbetalningen av beloppet.

När kan jag byta bolag?

Du kan byta till oss när din bilförsäkring har årsförfallodag hos det andra försäkringsbolaget. Vi kan hjälpa dig att säga upp försäkringen i det andra bolaget. Givetvis är det samma regler om du vill lämna oss. Men vi tycker att det är tråkigt om du gör det.