Vi finns där du är
Människor är olika. En del vill ringa och prata med oss, andra föredrar att sköta så mycket som möjligt digitalt. Vi finns tillgängliga för dig på flera sätt.

En expert i din närhet
Tack vare vårt nära samarbete med Volvoverkstäderna så kan du alltid vända dig direkt till dem och få hjälp med hela ditt skadeärende på plats. Du behöver inte ringa oss eller skicka en massa papper. Det sparar din tid och du får en smidig hantering av din skada.
Alltid till hands i Volvias app
Vår app är en smart väg både till information och till verkstaden. Om en olycka är framme så får du snabb hjälp kring vad du ska göra. Via appen kan du även fota av din skada på bilen och skicka bilderna till verkstaden. Då slipper du åka dit för skadebesiktning.
Smarta funktioner i appen
- Gör en skadeanmälan snabbt och enkelt.
- Skicka foto på skadorna direkt till verkstaden.
- Information om vad du ska göra vid olyckshändelse.
- Kontaktuppgifter till Volvia, bärgare och polisen.
- Var du hittar närmaste Volvoverkstad.
- Tips till dig som ska bila utomlands.
- Hur du monterar din bilbarnstol.
Mina sidor
På Mina sidor har du full koll på din bilförsäkring och eventuell skadehistorik. Du kan se ditt försäkringsbrev och göra ändringar i bilförsäkringen – precis när du vill.
Logga in på Mina sidor
På Facebook kan du ställa frågor och få värdefulla tips och råd från oss. Du kan chatta med oss och ställa frågor direkt till oss på måndagar-fredagar mellan kl 07.30-17.00.
Kontakta oss när det passar dig
För att du alltid ska kunna nå oss när du önskar så har vår kundservice generösa öppettider. Vi lägger stor vikt vid att lösa dina frågor i en enda kontakt. Självklart kan du även mejla oss om du önskar.
Chatta
Du kan chatta med oss och snabbt få svar på din fråga. Chatten brukar vara öppen på vardagar mellan kl 07.30-17.00 och då är du välkommen att chatta direkt med oss. När chatten är öppen syns en chatt-bubbla till höger. Klicka där för att ställa din fråga.