I samarbete med Volvo Cars sedan 1959


Kundservice

Vi finns här för att hjälpa dig med din försäkring och svara på dina frågor. Ring, chatta eller mejla – du väljer. Här kan du till exempel beställa ett Grönt kort om du ska bila utomlands och hitta svar på vanliga frågor.

Vanliga frågor just nu

Du kan själv göra ändringar på din bilförsäkring när som helst på dygnet. Alla dagar i veckan. Hela året. För att kunna göra ändringar på din bilförsäkring behöver du logga in på Mina sidor. 

Logga in på Mina sidor

Om du däremot vill avsluta din bilförsäkring ringer du oss på telefon 031-345 67 00.

Logga in på Mina sidor för att ändra körsträcka. 

Priset på din bilförsäkring baseras bland annat på antal mil du kör per år. Om du kör mer nu än tidigare behöver du kanske ändra den så kallade körsträckeklassen. Det kan du göra när som helst under året. Kör du mindre än beräknat justerar vi priset när din bilförsäkring ska förnyas. Då kan du stämma av om du haft en körsträckeklass som motsvarar de antal mil du kört. 

Har du till exempel betalat körklass 3, men bara kört så många mil som motsvarar klass 2, betalar vi tillbaka mellanskillnaden. Ring oss så hjälper vi dig med det. Milintervallen är indelad på följande sätt: 

  • 0 - 1000 mil
  • 1001 - 1500 mil
  • 1501 - 2000 mil
  • 2001 - 2500 mil 
  • över    2501 mil

Hyrbil ingår i Trygghetspaketet. Har du det får du hyra bil till reducerad kostnad om du råkat ut för en skada som din bilförsäkring gäller för.

Saknar du egen hyrbilsförsäkring kan motpartens försäkringsbolag betala hyrbilskostnaden i de fall du kolliderat med en annan bil och den andre föraren är vållande till skadorna. Det är dock tryggast för dig att ha en egen hyrbilsförsäkring. Då är du på den säkra sidan.

Med skadegörelse menas att en annan person avsiktligt skadat din bil. Det kan till exempel vara sönderskurna däck, inslagna rutor, repad lack eller att någon sparkat på bilen. 
 
Om du har din bil helförsäkrad (eller har personvagnsgaranti) anmäler du skadan här på webben och kontaktar sedan närmaste auktoriserade verkstad och beställer tid för skadebesiktning. Har du Trygghetspaketet är din självrisk 1 000 kr. Skadegörelse måste polisanmälas.

Nej, det gör den inte. Vid ägarbyte måste den nya ägaren se till att det finns en aktiv bilförsäkring. Den tidigare ägarens bilförsäkring upphör att gälla när ni skriver på ägarbyteshandlingarna. En del tror att man kan "låna" den tidigare ägarens försäkring tills man kommit hem. Men det är inte sant.

Guide om ägarbyte.

Kontakta oss

Bli uppringd

Skicka meddelande

Kundservice

Ring kundservice

031-345 67 00 

Öppettider kundservice

Måndag-Torsdag
08.00-19.00

Fredag
08.00-20.00

Lördag-Söndag
09.00-16.00

Skadeservice

Ring skadeservice

031-345 69 00  

Öppettider skadeservice

Måndag-Fredag
08.00-18.00

Lördag-Söndag
09.00-16.00

För akuta händelser har vi öppet dygnet runt.

Adresser

Postadress

Volvia  
V400
106 80 Stockholm

Besöksadress

Volvia 
Flöjelbergsgatan 4
Mölndal

Skadeanmälan via appen

I vår app kan du, förutom att anmäla skador, ta bilder på skadan med din mobil och skicka direkt till närmaste Volvoverkstad. De bedömer skadan och du sparar in det första verkstadsbesöket.
Google play buttonApple store button
Smartphone som visar Volvia-appen

Räkna ut pris och teckna bilförsäkring

Vi är experter på försäkring för Volvobilar. Se vilken bilförsäkring som passar dig bäst.

Välj bilförsäkring