Hämtar information

Volvo On Call

Volvo On Call (VOC) är ett inbyggt assistanssystem i din Volvo som möjliggör en smartare vardag. Kontrollera din bil på distans med hjälp av appen och mycket mer. Upptäck fler fördelar och läs om hur du aktiverar VOC.

Touchskärm Volvo

Vad är Volvo On Call? 

Volvo On Call är Volvos smartphone-app som pratar direkt med din bil. Med appen kan du bland annat:

  • Hitta var din bil befinner sig via den inbyggda kartan.
  • Styra temperaturen i bilen.
  • Läsa av instrumentpanelen (se bränslenivå, körda mil med mera).
  • Låsa/låsa upp bilen och kontrollera att fönster och dörrar är stängda.
  • Hantera körjournalen och kategorisera resor beroende på om de är privata eller i tjänst.
  • Skicka destinationer till bilens navigationssystem.
  • Få Volvo Assistans väghjälp.

Funktionerna är många och vilka just du har tillgång till beror på vilken Volvomodell du har. Se tillgängliga appfunktioner per Volvomodell.  

Aktivera Volvo On Call 

Volvo On Call är ett fabrikstillval och finns tillgängligt för bilar som är av årsmodell 2012 eller senare.

När du köper en ny bil hjälper återförsäljaren dig att aktivera VOC. Köper du däremot en begagnad Volvo är det ett par steg du behöver utföra innan du kan använda tjänsterna.

  1. Kontakta en auktoriserad Volvohandlare. Du behöver identifiera dig som ägare av bilen.
  2. Om det inte redan har gjorts så kommer återförsäljaren att radera den tidigare ägarens information och lägga in dina kontaktuppgifter. Den återstående tiden av den förre ägarens abonnemang överförs till dig.
  3. Din Volvohandlare kommer att automatgenerera en VOC-PIN via mejl eller sms. Spara pinkoden på ett säkert ställe.
  4. Skapa ett Volvo ID och anslut appen till din bil.

Guide VOC – bilar av årsmodell 2017 och framåt.

Guide VOC – bilar av årsmodell 2012–2016.

Vad kostar Volvo On Call?

Priset för ett Volvo On Call-abonnemang är 390 kronor för 1 år eller 690 kronor för 2 år. På Volvos hemsida får du hjälp med att aktivera/förlänga ditt abonnemang.