I samarbete med Volvo Cars sedan 1959


Care by Volvo

Med ett Care by Volvo-abonnemang kan du som företagskund känna dig trygg med att bilförsäkringen alltid ingår i abonnemanget. Här hittar du information om försäkringen och hur föraren gör för att anmäla en skada på bilen.

Fyra Volvo V60 parkerade bredvid varandra.

Bra att veta om försäkringen

Försäkringspaketet som ingår i ditt Care by Volvo-abonnemang består av:

Halvförsäkring – Tillsammans med bilens personvagnsgaranti (vagnskadegaranti) har du samma skydd som en helförsäkring. Försäkringen täcker både skador som föraren orsakar någon annan och skador på den egna bilen, även om föraren orsakat dem själv.

Pluspaket Extra samt självriskeliminering vid djurkollision:

  • Tillgång till hyrbil i upp till 65 dagar.
  • Ingen självrisk vid djurkollision.
  • Sänkt självrisk vid skadegörelse.
  • Olyckshändelse i kupé upp till 50 000 kr.
  • Ersättning vid förlorad bilnyckel.
  • Sänkt självrisk på personvagnsgarantin (vagnskadegarantin).

Försäkringsinformation Care by Volvo (PDF)

Har du frågor om Care by Volvo är du välkommen att ringa Volvos kundcenter 0200–753 511. Öppettider måndag-fredag 08.00–20.00, lördag 10.00–18.00.

Du kan också läsa mer om bilabonnemanget på Volvos hemsida.

Så fungerar Care by Volvo

Smidig skade­hantering

Vårt nära samarbete med auktoriserade Volvohandlare gör skadehanteringen enkel och smidig. Allt för att bilen snabbt ska kunna komma ut på vägen igen. Bilen repareras alltid med Volvos säkra och pålitliga originaldelar hos en auktoriserad märkesverkstad. Självklart ingår rätt till hyrbil under tiden bilen är på verkstaden.

Anmäl skada på det sätt som passar bäst och känns enklast:

Skadeanmälan via appen

I vår app kan föraren själv, förutom att anmäla skador, ta bilder på skadan med mobilen och skicka direkt till närmaste Volvoverkstad. De bedömer skadan och ni som företag sparar tid på att slippa det första besöket för att visa upp bilen och skadan på verkstaden.

Läs mer och ladda ner appen