Volvia logotyp, länk till startsidan.

Anmäl skada

Har du råkat ut för en skada? Kontakta oss för att få hjälp av våra Lynk & Co-experter. Bärgning dygnet runt och alltid 100 % originaldelsgaranti. Vi ser till att du snabbt kommer ut på vägen igen.  

 

Så går det till

Har du ett månadsbaserat medlemskap, där du själv inte äger bilen, kontaktar du Lynk & Co engagement center direkt för att få hjälp med din skada.

Äger du bilen följer du de här stegen:

1. Anmäl skada

Anmäl skadan på webben eller ring oss.

2. Du får besked

Vi lämnar besked. Oftast får du veta detta inom ett par timmar.

3. Bilen repareras

Verkstaden reparerar bilen med 100 % originaldelar enligt anvisningar från Lynk & Co.

4. Hämta bilen

Du blir kontaktad när bilen är klar att hämtas och betalar eventuell självrisk till verkstaden.

Gör en skadeanmälan

Vanliga frågor

Din Lynk & Co är utrustad med en On call-knapp i taket och en service-knapp på bilens display. Om du trycker på en av dessa knappar blir du direkt kopplad till Lynk & Co Assistans. Du kan också ringa +46-85-199 26 44

Försäkring för bärgning ingår i halvförsäkringen och gäller även om du eller någon i bilen skadas under färden och resan då inte kan fortsätta. Försäkringen gäller även för tillkopplat släp. All vidare transport ska ge ske på billigaste sätt.

Anmäl glasskadan på webben eller ring oss för att komma i kontakt med en auktoriserad verkstad nära dig.

Hyrbil ingår i Trygghetspaket (Pluspaket för företag). Har du Trygghetspaket kan du få hyrbil i upp till 60 dagar när din Lynk & Co är på reparation för en skada. Dessutom betalar vi 75 % av dygns- och kilometerkostnaden.

Saknar du egen hyrbilsförsäkring kan motpartens försäkringsbolag betala hyrbilskostnaden i de fall du kolliderat med en annan bil och den andre föraren är vållande till skadorna. Det är dock tryggast för dig att ha en egen hyrbilsförsäkring. Då är du på den säkra sidan.

Med skadegörelse menas att en annan person avsiktligt skadat din bil. Det kan till exempel vara sönderskurna däck, inslagna rutor, repad lack eller att någon sparkat på bilen. Om du har helförsäkring eller vagnskadegaranti ersätter vi skadorna.

Tänk på att du måste göra en polisanmälan. Efter det anmäler du skadegörelsen till oss på webben eller genom att ringa.

Med Trygghetspaket (Pluspaket för företag) får du ett utökat skydd för plötsliga olyckshändelser inne i bilen, till exempel om touchskärmen går sönder eller repas.

Invändiga skador ersätts upp till 50 000 kronor på bilar upp till 8 år.

Varna andra trafikanter genom att använda en varningstriangel. Markera platsen med viltolycksremsan, som finns att hämta på Bilprovningen, så att eftersöksjägare hittar platsen.

Larma polisen på 112. Har du kört på älg, rådjur, vildsvin, hjort, varg, lodjur, järv, utter, örn, björn eller mufflonfår måste du anmäla det till polisen för att inte få böter för smitning. Har du kört på tamdjur eller ren ska du anmäla det till djurägaren eller till polisen.

Läs gärna mer på www.viltolycka.se eller ladda ner deras app.

Det är jätteviktigt för oss att du känner dig nöjd med din försäkring och skadehanteringen. Om du av någon anledning är missnöjd med ett beslut eller hantering av ett ärende kan du alltid få det omprövat.

Läs mer om hur du överklagar ett beslut.