Hämtar information

Volvo In-car Delivery

Volvo In-car Delivery är en tjänst som ger dig möjligheten att få dina varor levererade direkt till ditt bagageutrymme och vi är partner till Volvo Cars i rollen som försäkringsgivare.

De varor som är levererade till bilen är automatiskt försäkrade hos oss på Volvia och det innebär att du som Volvo In-car Delivery-kund har ett extra stöldskydd om det blir ett inbrott i bilen. Om den levererade försändelsen skulle bli stulen genom ett inbrott i bilen så täcker Volvia Försäkring värdet av de levererade varorna under följande förutsättningar.

volvo-oppen-baklucka

Försäkringen omfattar:

  • Försäkringen gäller bara det gods som levererats genom den aktuella In-car Delivery-leveransen. Eventuellt annat gods i bilen omfattas inte av denna försäkring. 
  • Försäkringen omfattar leveranser vars totalvärde uppgår till maximalt 20 000 kr.
  • Försäkringen gäller enbart för stöld, där inbrott genom yttre åverkan kan påvisas.
  • Försäkringen gäller under perioden från att försändelsen levererats till bilen och att bilen låsts, till att bilen öppnas med nyckel (eller motsvarande), dock som längst 12 timmar efter leverans.

Försäkringen omfattar inte:

  • Försäkringen omfattar inte skadat gods eller varor som inte fungerar.
  • Försäkringen gäller inte för leveranser vars totala värde överstiger 20 000 kr.
  • Försäkringen gäller inte för händelser som inträffar senare än 12 timmar efter leverans eller händelser som inträffar efter det att bilen låses upp första gången efter leverans av försändelsen.

Anmäla en skada

Om olyckan är framme ber vi dig att skicka ett mail till incardelivery@volvia.se​. Skriv ”skadeanmälan” i ämnesraden och inkludera:

  • En beskrivning av skadan
  • Leverantör
  • Ordernummer och orderbelopp.

Vi registrerar skadan och återkommer till dig så fort som möjligt, oftast inom 2 timmar.

Upplev Volvo In-car Delivery

Här kan du läsa mer om samt anmäla dig till Volvo In-car Delivery.

Se filmen om hur Volvo In-car Delivery fungerar här!